Wednesday, June 26, 2013

1 year old - 1歳

1 Year Old?
1歳?



While walking, "Oh toucan!".  That's one of my favorite bird.  I don't have to tell you the story.  But still I like to tell.  When I was a kid, I was quiet and yet stepping feet and jumping somehow with a music.  That music was by Walter Wanderley.  It was actually not my choice but my parents'.  I even didn't know what kind of music or who the artist was.   Only thing I kept saying was "The song of big beak!".  The album face had a toucan on it.  That's my memory. 

「あっ、オオハシ!」歩いてる時偶然見つけたParadise Grill。オオハシは私のお気に入りの鳥のひとつ。何でかと言うと。。。話さなくてもよいのですが、話させていただきます。まだ私が小さい頃の話になります。おとなしいながら、とある音楽がなるといつも足をステップさせたり、飛び跳ねたりしていたそう。その音楽は、Walter Wanderleyさんのボサノバオルガンの曲。アルバムジャケットに、この鳥オオハシが載ってたのです。その頃は、誰が、何のジャンル、も何も知らず、「大きいくちばしの鳥の曲!」とだけ叫んでました。両親の選曲でした。

This is just behind the story by the way. Paradise Grill opened last year the owner said.  I opened this blog last year too.  Just familiar feeling and I like to introduce it.  They will be at Legislature on July 1 Canada Day and also at Churchill Square on A Taste of Edmonton Next month.   When I came across them, they were preparing.  I will catch up later.

そんな訳で、このトラックに親近感を覚えました。ちなみに、トラックの準備をしてる方に聞くと、昨年オープンされたそう。ついでに私も、このブログを始めたのが昨年で、何だか嬉しかったです。近々の彼らの予定ですが、7月1日カナダデーにアルバータ州議事堂にて、更に来月A Taste of Edmonton  にて。ちょうど準備中だったので、私は次回に期待したいと思います

No comments:

Post a Comment